12 zimskih crnih tačaka za vozače
Foto: Kod Beske Beta

Putevi Srbije izdvojili najopasnije i najkritičnije deonice

12 zimskih crnih tačaka za vozače

Srbija -
Ibarska i Dunavska magistrala i dalje su najopasnije deonice za vozače, a kritične tačke su i mostovi Gazela i Beška, prevoj Bubanj potok, Begaljičko brdo na putu ka Grockoj i standardno područja Tare, Crne Trave i Sjenice...

Sa dolaskom hladnih dana, snega i temperatura ispod nule, ovi putni pravci postaju još opasniji. Saobraćajni stručnjaci, međutim, upozoravaju da kritično može da bude svuda gde zimska služba ne radi svoj posao.Gotovo na svim putnim pravcima u Srbiji ima poledice, a vozačima se savetuje oprezna vožnja posebno u ranim jutarnjim i kasnim večernjim satima. Vozačima se savetuje da bez kompletne zimske opreme ne kreću na put i da poštuju saobraćajne propise. Putevi Srbije su targetirali najopasnije i najkritičnije deonice, na koje dežurne zimske službe tokom narednih nekoliko meseci treba posebno da obrate pažnju.

Ibarska i Dunavska magistrala i dalje su najopasnije deonice za vozače, i takav status ova dva putna pravca imaju i leti i zimi. Pored Ibarske i Dunavske magistrale na tom spisku je još jedanaest kritičnih tačaka. To su, između ostalog, mostovi Gazela i Beška, prevoj Bubanj potok, Begaljičko brdo na putu ka Grockoj i standardno područja Tare, Crne Trave i Sjenice.

Vozačima se savetuje da posebno budu oprezni na prevojima na Kopaoniku i Zlatiboru. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su posebno rizični mostovi, nadvožnjaci i svaki put koji prolazi pored reke, jer se zbog vode na njima najbrže stvara led.- Svuda gde zimska služba ne radi kako treba imamo problem. Dakle, rizičan je svaki put po kome na temperaturi ispod nule nije posuta so i rizla, a to se često dešava. Nije retkost ni da putari ne bace so na kolovoz, a da prijave da su to uradili. Na taj način oni ostvare i zaradu, jer ono što nisu upotrebili, a dobili su, dalje prodaju - navodi Okanović. Dodatni problem je i taj što sam Zakon na neki način štiti upravljače putevima.- Naš pravni sistem je takav da je krivac za saobraćajnu nesreću uvek vozač, nikad putari koji održavaju kolovoz. Imali smo slučaj čoveka koji je imao saobraćajni udes kod Požarevca u kome su mu poginuli supruga i dete. To se desilo na mostu koji je bio zaleđen. Dokazano je da je policija samo sat i po vremena pre udesa tražila da se pospe so na tom delu jer je veliki broj vozača prijavio da je na mostu jako klizavo. I uprkos tome, postupak se vodi protiv vozača za neprilagođenu brzinu. Sud je, međutim, odbio da vodi postupak protiv upravljača puta - objašnjava naš sagovornik.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track