ĐILASOVO RASIPANJE: Sa 2,5 miliona naših para reklamirao sebe!
Foto: Zorana Jevtic

Otima od siromašnih, puni džepove bogatima

ĐILASOVO RASIPANJE: Sa 2,5 miliona naših para reklamirao sebe!

Društvo -
Iako imaju sopstvene službe za odnose s javnošću, 24 beogradska javna preduzeća potrošila su ogromne sume na angažovanje marketinških agencija

BEOGRAD - Široko.

Od 2008. do prve polovine 2012. od kad je gradonačelnik Dragan Đilas, lider DS, beogradska javna preduzeća potrošila su 2,5 miliona evra na angažovanje marketinških agencija iako imaju službe za odnose s javnošću.Do ovog podatka došla je Balkanska istraživačka mreža (BIRN) prilikom istraživanja koliko 24 gradske firme troše na marketinške i reklamne usluge, usluge konsaltinga i medijskog klipinga, koje pružaju agencije za PR ili odnose s javnošću.- Istraživanje je trebalo da pokaže koliko su novca za ove usluge izdvojila gradska preduzeća koja su monopolisti na tržištu u svojim oblastima. Potrošnja za promociju je upetostručena od 2008. (Đilas postao gradonačelnik, prim. aut.) do juna 2012, u periodu ekonomske krize i uprkos najavljenim merama štednje - navode u BIRN.Za četiri i po godine gradska preduzeća su, kako prenosi BIRN na osnovu odgovora firmi, zaključila više od 200 ugovora o oglašavanju i promociji. Nijedan od 200 ugovora ne prelazi tri miliona dinara, što je zakonska granica za javne nabavke male vrednosti, postupak u kome firme imaju obavezu da same traže ponude od najmanje tri firme. Za određene usluge nije raspisivana nikakva javna nabavka, već se oglašavanje plaćalo direktno na osnovu fakture.- U isto vreme, za zarade zaposlenih u službama za odnose s javnošću u ovim državnim firmama izdvojeno je 138 miliona dinara. Ovo nije konačan podatak jer nisu sva preduzeća dostavila kompletne informacije. Preduzeća imaju i službe za marketing, informisanje i odnose s medijima, u kojima se zaposleni suštinski bave istim poslom, stoga će oni biti naknadno objavljeni - navodi BIRN.

Firme ćuteKurir je zatražio komentar od više gradskih preduzeća kako su potrošila najviše novca na PR agencije, ali ona nisu bila raspoložena za komentar.

Koje PR agencije su zaradile

„Hedlajn“ u vlasništvu Marine Grihović, nevenčane supruge Đilasovog portparola Ivana Nikolića, prihodovao je 43.070.876 dinara sklapanjem ugovora s JP „Ada Ciganlija“, „Gradskom čistoćom“, „Infostanom“ i „Zelenilom“.„Brendon“ tokom 2011. i 2012. prihodovao 21.950.805 dinara sklapanjem ugovora sa „Veterinom Beograd“, „Zelenilom“ i „Beogradskim vodovodom i kanalizacijom“.„Infobirou“ je za proizvodnju i postavljanje video-materijala na veb-sajt firmi „Ada Ciganlija“, „Gradske pijace“ i „Parking servis“ isplaćeno 18.786.140 dinara.„Ninamedija kliping“ zaradio je 17.092.570 dinara sklapanjem ugovora s „Arenom Beograd“, „Beogradskim elektranama“, „Vodovodom i kanalizacijom“, „Beogradvodama“, „Gradskim pijacama“, „Javnim osvetljenjem“ i „Zelenilom“.„Pleon Olaf i Mekatir“ u prethodne četiri godine sklopio je s JP „Beogradske elektrane“ ugovore vrednosti 12.578.800 dinara.

Đilas pomaže agencije, umesto decu i gladne

Umesto marketinških agencija, beogradska javna preduzeća mogla su da usreće mališane novim vrtićima, a siromašne hranom!Firme koje su pod kontrolom Grada, na čijem čelu je Dragan Đilas, lider Demokratske stranke, potrošile su od 2008. do 2012. godine 2,5 miliona evra, ili 270 miliona dinara na marketinške agencije. U vremenu krize kada bi država trebalo da štedi ovaj novac je verovatno mogao bolje da se iskoristi.Glavni grad ima problema s manjkom vrtića, pa bi mališani bili zahvalni Đilasu da im je izgradio još neki objekat. Jedan vrtić od oko 2.000 kvadrata za oko 300 mališana može da se izgradi i za 80 miliona dinara.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track