BRUKA: Pozivaju vozače da udare pešake
Foto: Fonet

Slogan za bezbednost saobraćaja

BRUKA: Pozivaju vozače da udare pešake

Društvo -
Umesto da ih štite, u spotu za kampanju apeluju na ljude za volanom da „primete pešaka pre nego što ga udare“

BEOGRAD - Nesrećan izbor reči!Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije u okviru kampanje za bezbednost pešaka u saobraćaju emitovala je spot koji vozačima šalje poruku „da primete pešake pre nego što ih udare“, odnosno suprotnu od one koja je zamišljena kampanjom! Naime, na kraju ovog spota u prvom planu ispisana je poruka: „Primeti pešaka pre nego što ga udariš!“, što je prema mišljenju građana, ali i stručnjaka, nesrećna lingvistička konstrukcija. Zato nije ni čudo što je ova skandalozna poruka izazvala reakcije gledalaca, koji su na forumima i društvenim mrežama poslednjih dana s nevericom komentarisali slogan koji, prema mišljenju nekih, podstiče agresiju.NakaradnoMilka Canić, lektorka i supervizor televizijskog kviza „Slagalica“, kaže da je ova poruka vrlo dvosmislena i da bi bolje rešenje bilo kada bi se reklo: „Primeti pešaka kako ga ne bi udario“.

- Nisam začuđena jer je veliki broj reklama pogrešan i nakaradan. Čitav rad može da se napiše na tu temu. Sećam se da je godinu dana išla reklama u kojoj se izgovaralo „plizim te“, umesto „molim te“ - ističe Milka Canić, dok Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju, smatra da je ova reklama pogrešno postavljena i da ne ispunjava svrhu.Bitna reakcija- Začuđeni smo kad je reč o sloganu, ali i o kompletnoj postavci. Cilj ovakvih reklama mora da bude da promene stav i izdaju konkretno uputstvo vozačima. Ovde ne postoji ništa osim podataka o broju poginulih - naglašava Okanović.Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović kaže da je njihova namera bila da se pažnja usmeri na pešake koji stradaju i da spot treba da izazove pažnju.- Poruka je da se skrene pažnja na pešake koji stradaju jer ih vozači ne primećuju. Nismo imali nameru da bude dvosmisleno, ali je možda i dobro što je ovako jer privlači pažnju gledalaca da se zainteresuju - navodi Jovanović i dodaje da su spot radili u dogovoru s produkcijskom kućom „Samaljot prodakšn“, čiji su konačni predlog odobrili.

Jovanović: Možda je i dobro što je ovako jer privlači pažnju gledalaca
Jovanović: Možda je i dobro što je ovako jer privlači pažnju gledalaca

„Samaljot prodakšn“PROMENIĆEMO SLOGAN IAKONE MISLIMO DA JE DVOSMISLENDirektor „Samaljot prodakšna“ Marko Popović kaže da su zbog reakcija koje je izazvao spot, u dogovoru s Agencijom za bezbednost saobraćaja, odlučili da slogan bude promenjen iako oni smatraju da dvosmislenost ne postoji.- Mislimo da nije bilo propusta i da su sva lingvistička pravila ispoštovana. Međutim, kako su se pojavile nedoumice, želimo da isključimo svaku kontroverzu, tako da će se ubrzo pojaviti spot sa drugačijom kombinacijom reči.

ČINJENICEReklame s lošim porukama- Reklama za loto u kojoj „srećni“ igrač koristi čak i broj neopravdanih izostanaka s časova svog sina i jedinicu iz vladanja kako bi pronašao dobitnu kombinaciju.- Kompanija „Rosan armature“ objavila je reklamu na kojoj se vidi dečak koji je povukao svoje pantalone da bi devojčici pored sebe pokazao „ono“. Ona, s rukama iza leđa, viri u njegove gaće, a ispod njihove slike prikazan je novi model slavine i natpis „Vidi, imam nešto novo!“- Brojne šovinističke reklame za pivo u kojima se muškarci dvoume između žene i piva i na kraju odaberu ovaj „muški“ napitak.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja