(VIDEO) Snimak pada aviona u kome je poginuo biznismen Tomislav Đorđević!
Foto: Slađana Stojanović

Nesreća kod Bačkog Jarka

(VIDEO) Snimak pada aviona u kome je poginuo biznismen Tomislav Đorđević!

Crna Hronika -
Po svedočenjima očevidaca do udesa je došle posle produžavanja u zaokretu, avion je na visini do 100 metara ostao bez uzgona srušio se na zemlju i zapalio
1 / 18 Foto: Slađana Stojanović

BAČKI JARAK - Na aerodromu Bački Jarak, nadomak Novog Sada, danas oko 13 časova srušila se ultralaka sportska letelica "skajlider 600" (Sky Leader 600) u kojoj su poginule dve osobe, saznaje Kurir.

Prema prvim informacijama, nastradao je novosadski biznismen Tomislav Đorđević, vlasnik firme DTD ribarstvo, koji je pilotirao avionom. On je najverovatnije vlasnik privatnog aerodroma u Bačkom Jarku. Identitet druge poginule osobe koja je bila u letelic nije poznat.

Do udesa došlo je nedaleko od aerodroma, kada se ultra laka letelica srušila u kukurzno polje. Letelici je još uvek nemoguće prići, javlja izveštač Kurira sa mesta nesreće. Prema nezvaničnim informacijama nesreća se dogodila se prilikom sletanja sportskog aviona, kada je letelica prilikom sletanja iznenada udarila u zemlju i zapalila se..

Nezvaničnu informaciju o nesreći potvrdio je i sajt Tango Six koji je objavio da je danas na otvaranju novog sportskog aerodroma kod Bačkog Jarka došlo do udesa u kojem su, po za sada nepotvrđenim informacijama, poginuli pilot aviona i njegov saputnik. U prvim trenucima udesa nije bilo moguće prići zapaljenoj letelici.

Sumnja se da je do udesa došlo usled greške pilota.

Avion je bio novi SkyLeader 600 koji je učestvovao u ceremoniji otvaranja novog aerodoroma. Po svedočenjima sa lica mesta do udesa je došle posle produžavanja u zaokretu, avion je na visini do 100 metara ostao bez uzgona. Svedoci sa lica mesta pričaju o mogućoj grešci pilota prilikom pokušaja sletanja.

Vatrogasci: Vatra zahvatila kabinu i motor aviona

Vatrogasno-spasilačke jedinice iz Novog Sada i Temerina za desetak minuta potpuno su ugasile požar na avionu koji se srušio kod aerodroma Bački Jarak.

Šef smene novosadske Vatrogasne jedinice Draga Golić rekao je da je vatra zahvatila kabinu i motor aviona koji su bili potpuno u plamenu i da je bilo potrebno dva, tri minuta da se ugasi vatra.Golić je dodao da je u narednih pet do deset minuta u potpunosti završen posao i požar ugašen pri čemu su vatrogasci iz Temerina koristili i specijalnu penu. Prema njegovim rečima, ekipa iz Temerina je prva stigla na mesto nesreće kada je odjeklula i eksplozija.

Na gašenju požara bila su angažovana četiri vozila sa deset vatrogasaca, tako da je posle brze intervencije policija mogla da započne uviđaj.

Očevidac: Pre tragedije proleteli iznad piste aerodroma

Prema rečima očevidaca vlasnik aerodroma Bački Jarak Tomislav Đorđević je u ultralakoj letelici, jednoj od tri koje poseduje, krenuo da provoza prijatelja.

" Uzleteli su i minimalnom brzinom su leteli iznad piste tog sportskog aerodroma, da bi u jednom trenutku, verovatno zbog nedovoljne snage, avion propao i udario krilom u zemlju iza piste u njivi i odmah je eksplodirao, a pilot i kopilot su na licu mesta nastradali, rekao je očevidac i ododao da je otvaranju novog privatnog aerodroma prisustvovao veliki broj ljudi, pre svega, iz oblasti vazduhoplovstva.

Ko je Tomislav Đorđević

Tomislav Đorđević je rođen 1950. godine u Beloljinu a odrastao u Vranju gde je završio osnovnu školu i srednju mašinsko-tehničku školu, kao đak generacije.

Studirao je u Zagrebu, Kragujevcu i Novom Sadu. Široko znanje iz raznih oblasti stekao je sam, neprekidno se usavršavajući kroz bespoštedan rad. U svojoj karijeri uspešno se bavio inženjerstvom, informacionim tehnologijama, spoljnom trgovinom, proizvodnjom, bankarstvom i poljoprivredom.Već sa 25 godina dolazi na mesto tehničkog direktora fabrike ulja «Mladost» u Šidu, a 4 godine kasnije postaje generalni direktor Zavoda za urbanizam u istom mestu. Da se radi o čoveku naprednog duha videlo se već krajem sedamdesetih godina kada insistira na korišćenju informacionih tehnologija, gde god je to moguće.Njegove sposobnosti primećuju IT stručnjaci iz Iskra Delte koji ga angažuju da osnuje i vodi njihovu poslovnicu za Vojvodinu. U Iskra Delti ubrzo postaje pomoćnik generalnog direktora za izvoz u zemlje socijalističkog bloka u Evropi i Kinu. 1989. godine otisnuo se u privatno preduzetništvo i do sredine devedesetih stvorio preduzeća koja su zapošljavala stotine ljudi. Gradio je fabrike, otvarao nova radna mesta i vodio politiku izbora domaćih dobavljača kada god je to bilo moguće. Posebnu važnost davao je zapošljavanju i obuci mladih kadrova. Neprekidno je uvodio tehnološke inovacije. Ono što bi zaradio investirao je u nove projekte i ideje.

Od 2001. godine potpuno se posvetio razvoju Meridian banke. Uvođenjem savremenih informacionih i komunikacionih tehnologija, pre drugih banaka, i dobrom organizacijom rada izgradio je jednu od najefikasnijih i najprofitabilnijih banaka u Srbiji. Nakon prodaje Meridian banke francuskoj banci Credit Agricole, kapital je ponovo uložio u Srbiju i krenuo u nove izazove.

Tomislav Đorđević odlučuje da reinvestira prihode od prodaje Meridian banke u projekte u Srbiji. 2006. godine osniva NS Invest, preduzeće za pružanje usluga menadžmenta, konsaltinga i finansijskih usluga kao podršku svojim investicijama.

U periodu od 2006. do 2010. Tomislav Đorđević i njegova preduzeća investiraju preko 60 miliona evra u razvoj novih aktivnosti u Srbiji: DTD Ribarstvo, Bački Jarak.

Osmislio je i razvio koncept «od njive do trpeze» (poljoprivreda, proizvodnja riblje hrane, proizvodnja ribe, prerada ribe i distribucija). Izgradio je fabriku za proizvodnju riblje hrane, najsavremeniju klanicu za ribu, kao i najmoderniji pogon za preradu ribe na Balkanu. Investirao je u rekonstrukciju ribnjaka, poljoprivrednu mehanizaciju, izgradnju silosa za žitarice i uljarice i uvođenje EU standarda bezbednosti hrane.U hotelijerskom biznisu insistira na uvođenju modernih tehnologija koje podižu nivo usluge i efikasnost rada, kao što su «inteligentne sobe».

U maju 2010. godine dobija nagradu Kapetan Miša Anastasijević za doprinos razvoju preduzetništva u Srbiji.

U žižu javnosti dospeo je 2010. kada je uhapšen zbog sumnje da je zloupotrebio položaj i da je oštetio poslovanje Ribarskog gazdinstva Beograd kako bi RG Bački Jarak i sebi pribavio korist od oko tri miliona evra. Đorđević je bio optužen i za izdavanje nekretnina "Ribarskog gazdinstva“ ispod tržišne vrednosti. Iz zatvora je odlukom Apelacionog suda pušten 12. maja 2011, nakon devet meseci

( S.S./EPK/Tango Six)

http://www.youtube.com/watch?v=iSKybu-eHMY

Hronologija nesreća civilnih vazduhoplova

Krajem juna prošle godine, pilot neregistrovanog motornog zmaja je u blizini Kovina prvo zakačio letelicom električni vod, a zatim je udario u drvo na višini od oko četiri metra.Pilot je, koji je pokušao da sleti na mesto koje za to nije predviđeno, prilkom pada na tlo teže je povređen.

Na aerodromu Ečka kod Zrenjanina pilot jedrilice je lakše povređene prilikom pokušaja da podigne u vazduh tu letilicu, koja je u udesu pretrpela velika oštećenja. Jedrilica je bila vezana za avion ali kada je, po izveštaju nadležnih, trebala da se podigne u vazduh, okrenula se na desnu stranu zbog blokiranih komandi i potom pala na tlo.

Početkom marta 2013. poginula je paraglajderka S. R. koja je, neposredno posle poletanja ispala iz sedišta sa visine od oko 70 metara i pala na tlo, saopštio je tada Direktorat civilnog vazduhoplovstva.

U padu sportskog aviona kod mesta Ratari kod Obrenovca, 5. avgusta 2012. su poginula oba muškarca koja su bila u letelici.

Na aeromitingu koji je 28.jula 2012. održan u Jagodini, jedan padobranac je povređen zbog otkazivanja glavnog padobrana.

Na aerodromu Lisičji jarak kraj Beograda, 10. marta 2012. padobranac je poginuo prilikom trećeg skoka iz aviona, dok je istog dana, u udesu sportskog aviona na letilištu Vojka kod Stare Pazove, pilot teško povređen.

Ultralaki avion "Slepćev Storć š4", kome je zbog jakog čeonog vetra i kiše nestalo gorivo prinudno je, 5. decembra 2011. sleteo u njivu kod mesta Ševarice u blizini Šapca, a pilot i putnik nisu bili povređeni.

Sportski avion "pajper" srušio se 9. novembra 2011.u selu Medveđa kod Trstenika, a jedna osoba je poginula dok je druga povređena.

U avgustu 2011. su se dogodila tri udesa, među kojima i nesreća u blizni zrenjaninskog aerodroma "Ečka" kada je pilot jedrilice "Cirus" na takmičenju zakačio drugu letilicu.

Do udesa je došlo 8. avgusta, obe letilce su pretrpele manja oštećena, a nije bilo povređenih, za razliku od nesreće 19. avgusta kada je na Kopaoniku poginuo pilot paraglajdera.

Avion "dromader", koji je zaprašivao komarce prinudno je 19. avgusta sleteo na područje Novog Beograda a pilot je prošao bez ozleda dok je letilica uništena.

Avion "cesna 206", je 19. maja prinudno sleteo u blizini mesta Zlokus kod Požege a pilot i kopilot su bili lakše povređeni.

U selu Gornje Međumurje kod Niša, 23. aprila poginuo je pilot paraglajdera, a u padu privatnog aviona "cesna 172", 10. aprila kod Mrčajevaca poginule su tri osobe.

Prethodno je, 7. marta, na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla", letelica istog tipa, mađarske firme "Cegcentrum", sletela bez izvučenog stajnog trapa, a dva člana posade prošla su bez povreda.

U 2010. godini u Srbiji je evidentirano osam udesa raznih letelica u kojima je takođe bilo poginulih, teže i lakše povređenih. Početkom marta, pilot helikoptera firme "Ciklonizacija" iz Novog Sada teško je povređen kod zrenjaninskog aerodroma "Ečka", pošto se za vreme trenažnog leta, na 100 do 200 metara od piste, srušio.

Na aerodromu "Ečka" kod Zrenjanina, prilikom trenažnog leta, 27. marta, pilot helikoptera "hilar UN -12" zadobio je teže povrede kada se njegova letelica srušila sa visine od oko 40 metara.

Pilot helikoptera "gazela SA-341HA", 2. maja, posle poletanja iz sela Krnješevci kod Stare Pazove, stigao je na visinu od dva do tri metra iznad tla kada je došlo do povećanja sile na cikličnim komandama letelice.

Pokušaj pilota da "izravna" helikopter povlačenjem ciklične palice ka sebi nije uspeo, a prilikom udesa jedna osoba je povređena, dok je letilica znatno oštećena.

Na aerodromu "Ečka" kod Zrenjanina, 6. juna padobranac je prilikom skoka iz aviona "antonov an-2" teže povređen. Pilot aviona "pl 12 t-300", 5. jula, nije uspeo da poleti sa letilišta "29. novembar" kod Kikinde, letilica je izletela sa staze, ali u udesu nije bilo povređenih, mada je naneta veća materijalna šteta.

Na aerodromu Lisičji jarak, 4. septembra srušio se sportski avion, tipa "ZLI CDL 526", vlasništvo Aerokluba "Falkons" iz Zrenjanina, a u nesreći su poginuli pilot i njegova saputnica.Pilot sportskog aviona, 13. novembra, izgubio je kontrolu nad letilicom i pošto je leteo na maloj visini udario je u automobil "golf" u pokretu na putu Šabac - Ruma.

Na aerodromu u Paraćinu 9. decembra, oko 15 sati, zbog iznenadnog pogoršanja vremenskih prilika, srušio se avion "cesna 150", a u udesu je lakše povređen instruktor letenja, dok je učenik ostao nepovređen.

http://www.youtube.com/watch?v=MhbtQyvMv1c

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track