FORMIRANA RADNA GRUPA: EPS ispituje prodaju uglja sa kopova!
Foto: Beta

Utvrđuju da li ima ekstraprofita

FORMIRANA RADNA GRUPA: EPS ispituje prodaju uglja sa kopova!

Društvo -
Radna grupa, formirana po nalogu v.d. direktora EPS-a Aleksandra Obradovića, ima zadatak da utvrdi da li je i na koji način bilo favorizovanja pojedinih kupaca uglja u tim privrednim društvima, koji su potom svoje cene za maloprodaju podizali višestruko

BEOGRAD - Elektroprivreda Srbije (EPS) formirala je Radnu grupukoja u narednih 10 dana treba da utvrdi na osnovu kojih kriterijuma je urađena prodaja uglja kupcima u privrednim društvima Rudarski basen (RB) Kolubara i Termoelektrane i kopovi (TE-KO) Kostolac, saopštio je EPS.

Radna grupa, formirana po nalogu v.d. direktora EPS-a Aleksandra Obradovića, ima zadatak da utvrdi da li je i na koji način bilo favorizovanja pojedinih kupaca uglja u tim privrednim društvima, koji su potom svoje cene za maloprodaju podizali višestruko, kako je utvrdila Komisija za zaštitu konkurencije i na taj način dolazili do ekstraprofita.V.d. direktora EPS-a je ukazao da je ovo direktan primer kako se pojedini poslovi obavljaju na različite načine u privrednim društvima u sistemu EPS-a, što dovodi do netransparentnosti i sumnje u legalnost postupka.

Sprovođenjem Polaznih osnova za reogranizaciju EPS-a i početkom procesa korporativizacije mnogi zajednički poslovi, kao što je i prodaja uglja kupcima, trebalo bi da imaju jedinstvene procedure po kojima bi se postupalo u celom sistemu i tačno bi se znalo ko je i za šta odgovoran, navodi se u saopštenju EPS-a.

Na taj način postojali bi precizni, jedinstveni kriterijumi po kojima niko ne bi bio favorizovan i javnost ne bi dovodila u sumnju poslovanje nijednog dela EPS-a, dodaje se u saopštenju.

Komisija za zaštitu konkurencije ustanovila je, pre nekoliko dana, da su direktni kupci uglja od RB Kolubare i TE-KO Kostolca za potrebe široke potrošnje, kao i ostali kupci u lancu, značajno uvećavali prodajne cene uglja i određivali neopravdano visoke marže koje su u nekim slučajevima išle čak do 200 odsto.Način prodaje uglja za potrebe široke potrošnje iz Kolubara i Kostolca stvara mogućnost da određena grupa kupaca u daljoj prodaji stiče ekstraprofit, ocenila je Komisija, u analizi prodaje uglja putem javnog oglašavanja od 2010. do 2013. godine.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track