KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI: Kamion mercedes vozi bez vozača!
Foto: Kurir Štampano

KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI U nemačkoj predstavljen revolucionarni transporter kojim upravlja kompj

KURIR NA SVETSKOJ PREMIJERI: Kamion mercedes vozi bez vozača!

Auto -
Dobro došli u 2025. Na spektakularnom predstavljanju programa „Oblikovanje transporta budućnosti“ prikazan kamion koji putevima vozi potpuno samostalno
1 / 5 Foto: Kurir Štampano

Jednoga dana, u budućnosti, kamioni će sami voziti putevima! Toga dana bezbednost će biti na apsolutnom nivou, vozači će biti odmorni, roba sigurna, transport efikasniji! Taj dan je - danas!„Mercedes-Benc“ predstavio je u četvrtak na spektakularnoj premijeri u gradu Magdeburgu revolucionarni sistem vožnje kamiona kojim upravlja kompjuter! Više od 300 novinara iz Srbije i celog sveta, Brazila, Rusije, Južne Afrike, Japana, došlo je da vidi kako ove 2014. radi sistem nazvan „autonomna vožnja“!

Potpuna kontrola... Radari i kamere prate sve promene  na putu u svakom delu sekunde
Potpuna kontrola... Radari i kamere prate sve promene na putu u svakom delu sekunde

Auto-pilot će potpuno zaživeti do 2025. godine, a do tada će ga „Mercedes“ postepeno uvoditi na ulice.- Najbolji način da dođemo u budućnost jeste da je izmislimo - poručili su iz „Mercedesa“, koji je jedini razvio sistem auto-pilota za kamione, čime je dokazao dominaciju u oblasti transporta.Vožnja novog kamiona prikazana je novinarima na auto-putu u izgradnji koji povezuje Berlin i Hanover. Pored bine na kojoj je bilo 400 ljudi prošao je kamion s natpisom „Future truck 2025“, posle čega je usledio gromoglasni aplauz. Šofer je držao podignute ruke dok je kamion prolazio.

Ovako to izgleda... Vozač sedi sa strane i odmara se
Ovako to izgleda... Vozač sedi sa strane i odmara se

- Vozač i dalje ostaje u fokusu. On sada može da organizuje posao, čita novine, naručuje hranu u restoranu... Jedino ne sme da spava jer mora da bude prisutan i nadzire sistem - objašnjava Tomas Veber.Na auto-putu je prikazano nekoliko simulacija u saobraćaju - prolazak policijskog vozila, radovi na putu. Sistem zasad funkcioniše samo na auto-putu i magistralama. U svakom momentu prati saobraćaj, koči i ubrzava. Trenutno jedino ne može da pretekne vozilo. Tada šofer preuzima komandu, a onda ponovo uključuje auto-pilota!Radarom se skenira put 250 metara ispred kamiona, a preko vaj-faja je vezan sa policijom, Hitnom pomoći...

Ovaj sistem može da se koristi i na srpskim putevima jer ne zahteva posebnu infrastrukturu. Iako „Mercedes“ navodi da kamioni mogu sami da voze već danas, postupak uvođenja trajaće do 2025. godine. Do tada je potrebno uvođenje posebnih propisa jer je trenutno na snazi Bečka konvencija, koja jasno kaže da je „vozač mora da ima kontrolu“.

Aplauzi... Stotine novinara iz celog sveta na istorijskom događaju
Aplauzi... Stotine novinara iz celog sveta na istorijskom događaju

Dodir budućnosti... Reporter Kurira na auto-putu Berlin - Hanover
Dodir budućnosti... Reporter Kurira na auto-putu Berlin - Hanover

Bečka konvencijaVOZAČ MORA DA IMA KONTROLUBečka konvencija o drumskom saobraćaju zasad ne dozvoljava uvođenje autonomne vožnje. „Vozač mora non-stop imati kontrolu nad vozilom“, glasi pravilo. Međutim, u EU su u toku stručne rasprave koje treba da rezultiraju amandmanima koji će postepeno dozvoliti prenošenje odgovornosti na kompjuter.

http://www.youtube.com/watch?v=OiTy1J2W9-s
http://www.youtube.com/watch?v=7wzgCg-ZlIg

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track