MEDIJSKA MAFIJA: Kako se otima tržište reklama

Kurir otkriva medijsku mafiju

MEDIJSKA MAFIJA: Kako se otima tržište reklama

Društvo -
„Stratedžik marketing“ objavio da jedan Blic dnevno pročita devet ljudi, iako im je prodati tiraž manji za više od 50 odsto. Svetski prosek za štampane medije je tri čitaoca po primerku

BEOGRAD - Štelovanje.Broj čitalaca po jednom primerku pojedinih dnevnih novina povećan je za godinu dana skoro četiri puta, iako su im tiraži drastično pali. Primerak tih novina čita i po devet osoba, što je nekoliko puta više od svetskog proseka! Ovaj rekord proističe iz zvaničnih podataka o prodatom tiražu i čitanosti, u koje pojedini izdavači, među kojima je i Kurir, sumnjaju godinama.Ti sumnjivi podaci o prodatom tiražu i ukupnoj čitanosti su presudni kada se kompanije odlučuju gde će dati svoju reklamu. Tržište reklama štampanih medija vredno je oko 30 miliona evra, a najveći deo kolača dobijao je, kako se ovih dana čulo, „Ringijer Aksel Špringer“, koji izdaje Blic, Alo i 24 sata. Kurir je zbog ovakvog stanja na tržištu godinama bio najviše oštećen.Informacije do kojih je naš list došao potvrđuju koliko nelogičnosti postoji u objavljenim podacima o tiražima i čitanosti.- Prema podacima sa sajta Blica iz prve polovine prošle godine o prosečnim prodatim tiražima i prosečnoj ukupnoj čitanosti (koju je odredio „Ipsos Stratedžik marketing“) i istim podacima za drugu polovinu septembra ove godine, ispada da ovom dnevnom listu raste čitanost uprkos padu prodatog tiraža. Prodati tiraž je manji za više od 50 odsto, a čitanost je više nego duplo povećana. To nema logike - objašnjava sagovornik Kurira upoznat s celom problematikom.Kada se, kako kaže, podeli prosečna ukupna čitanost i prosečan prodati tiraž u dva navedena perioda, vidi se da je Blic imao ogroman rast prosečne čitanosti po primerku sa 2,5 na 9,1. I ne samo to. Čitanost po primerku 25 najvećih američkih štampanih medija 2009. godine bila je 3,07, prema istraživanju Skarboroa i nacionalne novinske mreže. U Kanadi je pet, u Češkoj, Danskoj i Austriji četiri.Kurir već godinama sumnja da su tiraži dnevnih štampanih medija lažirani, zbog čega je oštećen za milione evra od reklama, a pre nekoliko dana na Pres medija samitu se čulo da su za sve krivi ABC Srbija, koji objavljuje tiraže, i Asocijacija medija. Najviše su, kako je rečeno, od toga imali koristi „Ringijer Aksel Špringer“, koji izdaje Blic, Alo i 24 sata, i „Pres pablišing grup“, izdavača Presa.Komentar kompanije „Ringijer Aksel Špringer“ o drastičnom rastu čitanosti i prosečne čitanosti po primerku uprkos padu tiraža nismo dobili.

Obaveštenje sa Blicovog sajta
Obaveštenje sa Blicovog sajta

Bogosavljević: Nije nemogućeU „Ipsos Stratedžik marketingu“ kažu da je njihova računica dobra i da je rađena u skladu sa svim stručnim metodama i preporukama.- Čitanost se uzima u najširem mogućem kontekstu, kao kontakt s novinama. Čitanost po primerku je u proseku četiri-pet puta veća od broja prodatih primeraka, ali u svetskoj praksi se kreće od manje od dva pa do 15 i više. Kod nas se kreće 4-9 s povremenim padovima i ispod tri, ili skokovima preko 10-11 - kaže Srđan Bogosavljević, direktor „Ipsosa“, i dodaje da nije normalno da se tiraži nekih novina smanjuje, a da se čitanost povećava, ali nije nemoguće.Prodati tiraž i čitanost Blicamerilojan-jun 2011. avg-sep 2012.prodati tiraž139.95589.000 ukupna čitanost351.757813.800čitanost po primerku2,59,1

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track