Zdrava dijeta

Mršavite uz paradajz

Doktor

Autor:

Ješćete više paradajza i drugog povrća, ali to će goditi vašem telu

dijeta, paradajz,

Svi na svetu znaju za paradajz. Zbog svoje energetske, hranljive i lekovite vrednosti on je postao redovna namirnica u našoj ishrani. Koristi se u pripremi salata, prelica i sosova, ali i kao zasebno jelo. Pun je vitamina, minerala i ostalih hranljivih materija. Neki ga preporučuju za lečenje raznih bolesti.

Poreklom je iz Srednje Amerike, a od 18. veka koristi se u zemljama Evrope. Najviše ga u ishrani koriste Italijani i mediteranski narodi.Dijeta koju vam poklanjamo spada u zdravije. Paradajz će vam pomoći da skinete kilograme, ali i da očistite telo od raznih otrova.

Trebalo bi za pet dana da izgubite do tri kilograma. Za svaki obrok trebalo bi da jedete paradjaz, i to u nešto većim količinama nego što je uobičajeno.

Savršeno bi bilo da koristite svež, eventulano kuvan paradajz je je to povrće bogato i vitaminom C, koji visoke temperature uništavaju. S druge strane, kuvani paradajz sadrži materije koje su odlična zaštita od slobodnih radikala. Paradajz u sebi sadrži dosta lekovitih materija, deluje kao antioksidans i antiseptik, čistač je organizma i diuretik.

Paradajz dijeta

1.dan

Doručak: dve kriške integralnog tosta tanko premazanog margarinom i medom. Čaj ili kafa bez šećera
Ručak: salata od 150 g nemasnog sira, 350 g svežeg paradajza, kašika maslinovog ulja, pola kašike bosiljka i origana i izlomljena kriška tost-hleba
Užina: nektarina
Večera: 60 g (pre kuvanja) testenina u sosu od paradajza

2.dan

Doručak: u 200 g jogurta dodati kašiku meda i dve velike kašike ovsenih pahuljica
Ručak: grčka salata
Užina: voćka ili šoljica kafe i dva integralna keksa
Večera: supa napravljena od dve glavice luka proprženog na ulju, dva veća paradajza i 2,5 dl supe od povrća. Procediti, dodati začine, 125 g skuvanog pirinča, pečen filet oslića i kašiku kisele pavlake

3.dan

Doručak:
integralno pecivo s dve kašike polumasnog sira, kriškom paradajza i malo iseckanog luka
Ručak: tortilja napravljena od 300 g paradajza, 100 g pečurki, dva jajeta, četiri kašike mineralne vode, dve kašike zeleni i začina; servirati na dve kriške ražanog hleba
Užina: dve šargarepe iseckane na štapiće uvijene u 30 g ćureće šunke i 1 dl soka od paradajza
Večera: ispeći 125 g goveđih šnicli u tiganju, a u drugom pola glavice luka, 400 g paradajza i malo majčine dušice, i integralni tost

4.dan

Doručak: dve kriške tosta namazati krem sirom i staviti po šnit šunke, 2 dl soka od paradajza
Ručak: hladni gaspačo napravljen od  500 g paradajza, paprike i većeg krastavca i kašike maslinovog ulja, belog luka i dve izmrvljene kriške tosta. 
Užina: sendvič od tosta sa kriškom dimljene ćuretine i paradajza
Večera: paradajz napuniti smesom od 50 g sira, 125 g kuvanog pirinča, bosiljka, paradajza i belog luka i peći.

5.dan

Doručak: 2 dl soka od paradajza, 2 tosta premazana sirom s kolutovima paradajza
Ručak: salata od kockica tost-hleba, 400 g paradajza, zelene salate i maslinovog ulja
Užina: jabuka i kivi isečeni na kockice
Večera: ratatuj od 200 g krompira, četiri šargarepe, dva praziluka, 100 g pečuraka i četiri stabljike celera, dve glavice crnog i dva čena belog luka. Sve to propržiti na dve kašike maslinovog ulja, dodati 100 ml supe od povrća, a posle 10 minuta i 2,5 dl kuvanog paradajza.

Pratite Sport na Facebooku
i Twitteru
Pratite Stars na Facebooku

Tagovi

Komentari (0)

Pošaljite komentar 
Trenutno nema komentara, budite prvi!

Najčitanije

osetite zadovoljstvo kuvanja...

Više na stvarukusa.rs

Facebook

Izjava dana

Nisam aplaudirao Vladimiru Putinu jer mi je njegova administracija bez obrazloženja zabranila ulazak u Rusiju Bojan Kostreš, zamenik predsednika LSV
Prati Kurir na Facebooku!