Naučnici dokazali

Otkriće veka: Duša postoji!

Planeta

Stjuart Hamerof i ser Rodžer Penrouz došli do zaključka da se duša nalazi u mozgu, koji napušta nakon smrti čoveka i ostaje da živi u univerzumu

Stjuart Hamerof, Rodžer Penrouz, duša, postojanje

Naučnici uspeli da daju odgovor na pitanje koje muči sve religije

FINIKS - Veliki korak za nauku.
Priznati naučnici kvantne fizike uspeli su da daju odgovor na pitanje koje je mučilo sve religije i brojne filozofe: da li postoji ljudska duša? Američki doktor Stjuart Hamerof i britanski psihijatar ser Rodžer Penrouz naučno su dokazali da ona zaista postoji.

Mozak kao računar

Dva stručnjaka su autori nove kvantne teorije svesti, prema kojoj se naše duše nalaze u specifičnim strukturama nazvanim mikrotubule ili mikrocevčice, smeštene u ćelijama mozga, a odatle nakon smrti mogu da izađu i nastave da postoje u univerzumu.

Doktor Hamerof sa univerziteta u Arizoni i Penrouz radili su na toj teoriji od 1996, kad su krenuli od ideje da je mozak biološki kompjuter, sastavljen od gotovo 100 milijardi neurona, odnosno nervnih ćelija, i specijalnih, takozvanih aksonalnih varnica i sinaptičkih veza, koje se ponašaju kao informacione računarske mreže. Oni su želeli da dokažu da je naše svesno iskustvo rezultat procesa koji se odvija u mikrocevčicama, što su nazvali orkestrirana objektivna redukcija (Orch-OR).

Klinička smrt je ključ

Stručnjaci su izučavali slučajeve ljudi koji su doživeli kliničku smrt. Njihove mikrocevčice iz ćelija mozga gubile su kvantne podatke, ali informacije u njima nisu bile uništene. Time su Hamerof i Penrouz potvrdili da duša ne umire, već odlazi negde u univerzum.

- Ukoliko nakon kliničke smrti lekari uspeju da ožive pacijenta, sve kvantne informacije vraćaju se u mikrocevčice, a osoba koja je bila na samoj ivici života tvrdi da ima osećaj kao da je zamalo umrla. Tako je moguće da, kada osoba zaista umre, njegove kvantne informacije potpuno napuštaju telo u vidu duše i nastavljaju da postoje u vantelesnom obliku negde u univerzumu - objasnio je doktor Hamerof.

Duša u oku

Mnogi naučnici godinama su pokušavali da dođu do teorije kojom bi se moglo objasniti postojanje ljudske duše i otkriti gde se ona zaista nalazi. Tako su psiholozi sa

Univerziteta Jejl tvrdili da je ona smeštena u ljudskom oku ili oko očiju. Oni su sproveli istraživanje u kojem su velikom broju volontera prikazivali fotografije likova iz crtanih filmova, a na svakoj slici nalazio se mali objekat na različitim pozicijama na telu (blizu glave, torza ili nogu), ali uvek na istoj razdaljini.

Hipoteza naučnika bila je da će ljudi doživeti objekte bližim ako se nalaze kod duše. Većina je izdvojila fotografije na kojima je objekat bio kod očiju, pa su istraživači zaključili da se kod čula vida, a ne u mozgu, nalazi duša.

Pratite Sport na Facebooku
i Twitteru
Pratite Stars na Facebooku

Komentari (83)

Pošaljite komentar

Popularni komentari

Miljana Mitrovic

Ne kazu dzabe" Oci su ogledalo duse" :)

139 Odgovori

Кими

Какво црно откриће века!? Ми, православни Срби, знамо за душу и имамо је од када и постојимо!

125 Odgovori

Ivan

Pokusacu ja, brate moj, ako mogu u kratkim crtama da ti objasnim. Raj ili pakao ne treba posmatrati sa gledista sa koga ti posmatras, vec je Raj ili pakao stanje duse. Dakle, niti je Raj, niti pakao prostorom ogranicen ili vremenom. Treba razumeti to stanje duse kao hladan odnos prema Bogu ili obrnuto. Otac ima mnogo dece, svu decu voli, ali ima ne ... više ko dete koje Oca ne voli, samo spoznaja da ga otac voli, a ono njega ne voli je zapravo mucenje za dete ili drugim recima PAKAO. Dok druga deca koja vole Oca, koja se raduju Ocu, koja osecaju da su voljena i na ljubav uzvracaju ljubavlju su u Raju. Stoga. Raj ili Carstvo Bozije pocinje jos ovde na zemlji. carstvo Bozije ili Raj je u nama, ako smo u ljubavi jedni s drugim, ako u svakome drugom gledamo svoga najrodjenijega, ako smo u stanju da se zrtvujemo za njega.Ako sam ti pojasnio dobro je, ako nisam, mozda ce neko drugi da ucini to u svoje vreme.

115 Odgovori

Poslednji komentar

mjau

hmmmm...a da nije ovo mlacenje prazne slame...svi ce pre ili kasnije saznati celu istinu o dusi ...naravno kad "bacimo kasiku" bili vernici ili ne...verovali u Hrista, Alaha,Budu

6 Odgovori

Najčitanije

osetite zadovoljstvo kuvanja...

Više na stvarukusa.rs

Izjava dana

Onaj ko je radno sposoban, a prima pomoć, radiće za socijalnu pomoć u skladu sa svojom fizičkom spremom Aleksandar Vulin, ministar rada i socijalne politik

Video na Kuriru

Ostali videi
Prati Kurir na Facebooku!