Antioksidanti

Paradajz za kvalitetniju spermu

Sex

Preporučeni dnevni unos vitamina E je 15 mg, a bezbedni maksimum 1.000 mg. Preporučeni dnevni unos cinka je 11 mg i ne više od 40 mg, dok je preporučeni unos folata 400 mg i ne više od 1.000 mg

paradajz

LOS ANĐELES - Srdovečni i stariji muškarci koji kroz ishranu konzumiraju dovoljno antioksidanata, jedući hranu kao što su brokoli i paradajz, imaju spermu boljeg kvaliteta od onih koji ne unose dovoljno antioksidanata, ukazuje jedno američko istraživanje.

Stručnjaci kalifornijske Nacionalne laboratorije Lorens Berkli su istraživanje obavili na 80 muškaraca, nepušača, starosti od 22 do 80 godina, koji su popunili upitnik o svojoj ishrani i eventualnoj upotrebi dijetetskih dodataka i dali uzorak sperme, prenosi Rojters.

Među onima od 45 i više godina, koji su unosili najviše C vitamina,  utvrđeno je 20 odsto manje oštećenja DNK sperme, nego među ispitanicima koji su unosili najmanje dotičnog vitamina. Preporučeni dnevni unos C vitamina je 90 mg.

Slični su bili nalazi i kad su u pitanju E vitamin, cink i folati. I ovde su sredovečni i stariji ispitanici koji su unosili najviše dotičnih antioksidanata imali manje oštećenja DNK sperme. Mada je njihov unos premašivao preporučenu dozu, bio je u granicama koje se smatraju bezbednim.

Preporučeni dnevni unos vitamina E je 15 mg, a bezbedni maksimum 1.000 mg. Preporučeni dnevni unos cinka je 11 mg i ne više od 40 mg, dok je preporučeni unos folata 400 mg i ne više od 1.000 mg.
Kod mlađih muškaraca nije ustanovljena veza između nivoa unosa antioksidanata i kvaliteta sperme. Kalifornijski istraživači smatraju da jo to zato što je mlađi organizam pod manjim "oksidativnim stresom" ili taj stres efikasnije neutrališe.

Naglašava se da nijedan od učesnika u studiji nije patio od problema neplodnosti pa ne bi trebalo shvatiti da se povećanim unosom antioksidanata može izlečiti neplodnost. Ipak, ono što se preporučuje za opšte zdravlje - ishrana bogata antiosidantima - dobro je i za zdravu spermu, pokazalo je američko istraživanje.

Hrana bogata vitaminom C je citrusno voće, zelene i crvene paprike i paradajz. Vitaminom E su bogate neke vrste biljnih ulja, orašasti plodovi, naročito bademi, i zeleno povrće kao što su spanać i brokoli, dok su dobri izvori cinka morski plodovi, crveno meso, mahunarke, orašasti plodovi i mlečni proizvodi.

Pratite Sport na Facebooku
i Twitteru
Pratite Stars na Facebooku

Komentari (2)

Pošaljite komentar 

Popularni komentari

  • A TO VAM JE MOZAK??

    A TO VAM JE MOZAK??

    Hrana je za dole a ne za gore jel???

    2 Odgovori 
  • Nenad

    Nenad

    To vam je i uvek bila bogovska hrana, paradajiz sa jaja i pivo sa kobaja, za narod svakoga dana !!!

    1 Odgovori 

Poslednji komentar

  • Nenad

    Nenad

    To vam je i uvek bila bogovska hrana, paradajiz sa jaja i pivo sa kobaja, za narod svakoga dana !!!

    1 Odgovori 

Najčitanije

osetite zadovoljstvo kuvanja...

Više na stvarukusa.rs

Facebook

Izjava dana

Mere fiskalne konsolidacije koje sprovodi naša zemlja daće pozitivne rezultate kao u Grčkoj Tomislav Nikolić, predsednik Srbije

Video na Kuriru

Ostali videi
Prati Kurir na Facebooku!