VULKAN FUDŽI SE BUDI? Naučnici upozoravaju na kritično stanje oko svete planine!
Foto: Rojters

Sumorne prognoze

Planeta -
U radijusu od 100 kilometara od svete planine očekuje se novi potres. Ako opet bude razoran, povećaće se rizik od erupcije vulkana Fudži, rekao je dr Florent Brenguier

JAPAN - Pre tri i po godine Japan je pogodio razorni potres magnitude 9, što je ujedno i najsnažnije podrhtavanje tla u istoriji te zemlje, a za sobom je ostavio strahovite posledice. Zajedno sa cunamijem ubio je više od 15.000 ljudi i uzrokovao 25,5 milijardi evra materijalne štete.Razorno podrhtavanje tla uzrokovalo je tektonske poremećaje ispod vulkanske planine Fudži, najvišeg vrha u Japanu, a naučnici strahuju da bi Japan u skoroj budućnosti mogla da zadesi erupcija vulkana slična onoj , koja se dogodila davne 1707. godine.Ta erupcija bila je najveća od svih prethodnih. Prekrila je Tokio pepelom, koji se tada zvao Edo, i stvorila veliki novi krater na istočnoj strani. Erupcija Fudži vulkana 1707. godine prouzrokovala je smrt oko 20 hiljada ljudi.Toj erupciji prethodio je potres magnitude 8.7, koji je potresao Japan 49 dana ranije.Najnovije istraživanje japanskih naučnika sprovedeno u saradnji sa njihovim kolegama sa Instituta u Grenoblu i Instituta za globalnu fiziku u Parizu objavljeno je u časopisu "Sajans". To istraživanje objašnjava na koji način potresi utiču na vulkane i bavi se kako da se pomogne u smanjivanju posledica masivnih vulkanskih erupcija širom sveta."Naše istraživanje nije pokazalo da će sigurno doći do erupcije vulkana, ali upućuje na to da je stanje na vulkanskoj planini Fudži krajnje ozbiljno", rekao je dr Florent Brenguier.Naučnici su analizom seizmičkih podataka o potresu 2011. po prvi puta došli do zaključka podrhtavanja tla nisu bila najjača u regijama gde su pukotine u Zemljinoj kori najveće. Locirali su najveće pukotine upravo ispod planine Fudži, a veruje se da je to zbog magme i vrele vode zarobljene ispod vulkana.Dr Brenguier također otkriva da je istraživanje pokazalo da se može očekivati novi potres u blizini planine Fudži."U radijusu od 100 kilometara od svete planine očekuje se novi potres. Ako opet bude razoran, povećaće se rizik od erupcije vulkana Fudži", tvrde naučnici.Oni ipak ističu da zasad nema potrebe za evakuacijom građana, ali upozoravaju da je rizik veći nego pre potresa i da svi moraju da budu na oprezu.

(Jutarnji.hr)