PRENOS FIKSNOG BROJA: Kod novog operatora i nova usluga uz dodatni trošak?

Asocijacija potrošača Srbije

PRENOS FIKSNOG BROJA: Kod novog operatora i nova usluga uz dodatni trošak?

Društvo -
Od 9 provajdera u ponudi, više od polovine još nije ostvarilo tehničke mogućnosti

BEOGRAD - Iako je "bezbolni" prenos fiksnog broja telefona omogućen od 1. aprila ove godine, sprovođenje u praksi naišlo je na probleme već prvih dana, saopštava Asocijacija potrošača Srbije koja kaže i da više od polovine od najavljenih devet provajdera u ponudi nije ostvarilo tehničke mogućnosti.Uz to, ako imate potrebu da promenite operatora fiksne telefonije, uz zadržavanje starog broja, gotovo je sigurno da ćete naići na problem - ili ćete morati da se odreknete neke usluge koje vam pruža trenutni provajder, ili će novi od vas zahtevati da uz fiksnu telefoniju koristite još neku drugu uslugu - kablovski internet, televiziju...sve to, naravno, uz dodatni trošak, navodi se u saopštenju. "Od najavljenih devet provajdera u ponudi više od polovine njih još nije ostvarila tehničke mogućnosti ili uslugu prenosa fiksnog broja omogućavaju samo - ili pravnim licima, ili uslugu pružaju samo na lokalu". Knight Development Support, JET TV i Srpske kablovske mreže, dodaje se dalje, prenos fiksnog broja nude samo ukoliko se obavežete na korišćenje neke druge usluge u njihovoj ponudi, tako da trenutno prenos broja u fiksnoj telefoniji možete obaviti samo između Telekoma i Oriona, ali u tom slučaju možete ostati bez ADSL-a. Primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji prvo je trebalo da počne 1. decembra 2012, ali je dvaput odlagana, jer za to nije bio spreman najveći operater fiksne telefonije, Telekom Srbija, navodi APOS i dodaje da se "beleže i problemi između Telekoma i drugih operatera zbog uslova pod kojim Telekom daje svoju mrežu na korišćenje". Prema obaveštenju koje je dala Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) u prvih 10 dana zahtev za promenu operatora uz zadržavanje broja, podnelo je "par stotina" potrošača dok je pozitivno rešeno samo njih "par desetina". "Međutim, ova agencija (Ratel) je na dan kada je počelo zvanično sprovođenje pravilnika, 1. aprila, objavila da su 'operateri obavili sva potrebna testiranja i da ne očekuje veće probleme'. Ostaje nepoznanica gde je primena Pravilnika o prenosivosti brojeva u fiksnoj telefoniji u praksi zakazala, sem možda u datumu početka", konstatuje APOS u saopštenju.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track