PRESKUPO: Taksisti sve više bez posla, ali nema pojeftinjenja!
Foto: Beta

Beograđani se sve manje voze

PRESKUPO: Taksisti sve više bez posla, ali nema pojeftinjenja!

Beograd -
Sa ovim cenama smo na ivici rentabilnosti. S obzirom na to da nema posla, mnoge kolege rade 12, pa i 14 sati, da bi mogli nešto da zarade i prežive. Ovo je minimalna cena ispod koje mislim da ne može da se ide, kaže Slobodan Ćirić iz "Čukaričkog plavog taksija

BEOGRAD - Narod se sve manje vozi taksijem. Taksisti jadikuju da nema klijenata, mušterije da je ovaj vid prevoza, u Beogradu, preskup. Ima li onda mogućnosti da taksi pojeftini?

- Cena od 170 dinara za start i 65 dinara po kilometru nije menjana tri i po godine - kaže Slobodan Ćirić iz "Čukaričkog plavog".

- Tada je gorivo koštalo 78 dinara, a sada je 160 dinara, to direktno utiče na našu zaradu. Sa ovim cenama smo na ivici rentabilnosti. Iz svake vožnje taksista zaradi od 20 do 30 odsto, a ostatak novca ode na troškove. S obzirom na to da nema posla, mnoge kolege rade 12, pa i 14 sati, da bi mogli nešto da zarade i prežive. Ovo je minimalna cena ispod koje mislim da ne može da se ide.

Ćirić navodi da je Saobraćajni fakultet radio kalkulaciju po kojoj cena kilometra treba da bude 110 dinara, ali da o poskupljenju i ne razmišljaju.

Vladimir Ivetić iz "Žutog taksija" smatra da treba razmotriti model kakav se koristi u Rimu, gde je start dosta skuplji, a kilometar vožnje jeftiniji.

- Čak 70 odsto vožnji su kratke relacije od 220 do 400 dinara - objašnjava Ivetić. - Taksista stoji na stanici dva sata da bi uzeo 200 dinara i mnogi, ako posumnjaju da su kratke relacije, neće ni da prihvate poziv. Ako bi start bio 400 dinara, onda bi oni imali zagarantovanu, a taksimetar bi mirovao do četiri kilometra. Svaki naredni bi se naplaćivao 45 dinara.

Ivetić objašnjava da bi na ovaj način nagradili sve ljude koji se voze duže, jer bi cene vožnje bile jeftinije nego sada, ljudi bi se više vozili i taksisti bi više zarađivali.

- Ko je vožnju plaćao 1.000 dinara, po ovom modelu bi ga izašla 800 dinara - pojašnjava Ivetić. - Broj vožnji bi se sigurno povećao, a i taksisti bi imali odgovarajuću zaradu. Jedino bi skuplje plaćali putnici na relacijama do kilometra.

Vratiti popuste na poziv

Iz "Naksis" taksija Zoran Stojić smatra da taksi nije skup, samo je kriza i ljudi nemaju para, pa se manje voze.- Verujem da bi se mnogi više vozili ako bi se vratili popusti na poziv - navodi Stojić.

- Tih 20 odsto manjeg računa je ljudima značilo. Sa popustima bi se više ljudi vozilo, a taksista bi umesto četiri vožnje dnevno, imao osam.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track