SRAMOTA: Nisu čuli za Svetski dan besplatnog prevoza!
Foto: Nemanja Pančić

Direkcija za javni prevoz

SRAMOTA: Nisu čuli za Svetski dan besplatnog prevoza!

Beograd -
Ukidanje naplate karata u 49 svetskih gradova dovelo do efikasnijeg saobraćaja i ušteda, ali u Beogradu o tome ne žele ni da razmišljaju

BEOGRAD - Pokrijte se ušima!Nama niko nije rekao da se danas neće naplaćivati prevoz. Ja prvi put od vas čujem da se obeležava Svetski dan besplatnog javnog prevoza, nisam znala ni da to postoji.Ovo je odgovor koji smo juče dobili iz Direkcije za javni prevoz kada smo ih pitali da li danas, 2. marta, kada se obeležava Svetski dan besplatnog javnog prevoza, građani neće morati da plaćaju kartu za prevoz. Naime, za besplatni javni prevoz zalaže se 38 udruženja iz čak 22 države sveta, a kod nas nisu ni čuli da se 2. marta obeležava Svetski dan besplatnog javnog prevoza. Kontaktirali smo i PR službu Gradskog saobraćajnog preduzeća, ali oni su nam rekli da se za takve informacije obratimo Direkciji za javni prevoz.- U njihovoj nadležnosti je naplata, tako da njih pozovite - rekli su iz PR službe GSP.Za razliku od nadležnih iz Direkcije za javni prevoz, Udruženje ljubitelja železnice deljenjem letaka i razgovorom sa sugrađanima obeležiće današnji dan.- Besplatan javni prevoz primenilo je 49 gradova u 17 država sveta. Većina gradova polako počinje da prihvata i podržava besplatan prevoz. Kod nas, ovakav prevoz je građanima veliki finansijski trošak i velika obaveza - kaže Karlo Polak, saobraćajni inženjer i predstavnik Udruženja ljubitelja železnica.On dodaje da je u gradovima u kojima je primenjen besplatni javni prevoz sve postalo efikasnije.- Svi ti gradovi dobili su efikasniji saobraćaj, broj automobila se znatno smanjio, a samim tim ne troši se budžet na proširivanje ulica - kaže Polak.

Polak: Gradovi bi bili čistiji!Saobraćajni inženjer Karlo Polak kaže za Kurir da su osnovni cilj besplatnog prevoza pre svega poboljšanje životne sredine.- Kada bi bio uveden besplatan prevoz, smanjila bi se zavisnost od nafte, unapredila životna sredina, prevoz bi bio dostupan svima, a gradovi bi bili čistiji i funkcionalniji - kaže Polak.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track