VESIĆ: Grad želi da preuzme Bus plus!
Foto: Dragan Kadić

Dogovor veoma blizu

VESIĆ: Grad želi da preuzme Bus plus!

Beograd -
Mi želimo da preuzmemo "Bus plus", rekao je Vesić i dodao da je razlog za to slaba naplata karata, zbog čega je grad prinuđen na povećane subvencije Gradskom saobraćajnom preduzeću

BEOGRAD - Grad Beograd želi da preuzme sistem naplate i izdavanja karata u javnom perevozu i veoma blizu dogovora sa kompanijom Apeks, koja upravlja "Bus plus" sistemom, izjavio je danas sekretar Privremenog organa Beograda Goran Vesić.

Mi želimo da preuzmemo "Bus plus", rekao je Vesić na konferenciji za novinare u Skupštini grada i dodao da je razlog za to slaba naplata karata, zbog čega je grad prinuđen na povećane subvencije Gradskom saobraćajnom preduzeću.

- Bus plus je jedan od najvećih problema u gradu koji zahteva hitno rešenje. U narednih nekoliko nedelja pokušaćemo da problem rešimo dogovorom. Ključno je da želimo ceo sistem da vratimo Gradu, da preuzmemo naplatu i u potpunosti kontrolu karata - kaže Vesić.

On smatra i da će se saradnja Beograđana kada je u pitanju kupovina karata promeniti kada sistem bude u rukama grada.

- Danas u 15.30 sati imamo sastanak sa ljudima iz Apeksa. Većinu pitanja smo rešili, preostala su još dva, tri nerešena - kaže Vesić.

On nije želeo konkretno da odgovori koja su to pitanja oko nije još postignut dogovor, kao što nije želeo da priča ni o ciframa ukoliko bi Grad preuzeo većinski deo kompanije.

- Ako ne bude dogovora preduzećemo sve moguće mere da zaštitimo gradski prevoz - objašnjava Vesić, ali nije hteo da kaže o kakvim je merama reč.

Najavio je da će biti zaposleno još kontrolora, ali da Grad to sada ne može da učini jer je njihovo zapošljavanje prema ugovoru obaveza Apeksa.

Jovičić: Sistem naplate karata vratiti gradu

Srpska napredna stranka pozvala je Privremeni organ Beograda da u što u kraćem roku reši problem naplate i kontrole karata u javnom gradskom prevozu, jer je neophodno da se taj sistem vrati gradu i sredstva od naplate ostanu u budžetu Beograda.

"Na taj način smanjićemo subvencije grada prema tom sistemu i usmeriti sredstva prema infrastrukturnim projektima i podizanju kvaliteta života građana", rekao je funkcioner SNS Aleksandar Jovičić na konferenciji za novinare.

On je naveo da je nedopustivo da Beograđani trpe zbog, kako je rekao, poslovnih kombinacija bivšeg gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa i njegovih privatnih firmi.

Subvencije grada prema GSP iz godine u godinu rastu, a naplata karata je sve lošija, rekao je Jovičić i precizirao da je u 2008. godini za subvencije GSP izdvajano oko 3,5 milijardi dinara, a u 2012. i 2013. godini 6,5 miljardi dinara. On je dodao da je GSP kičma grada i da je neophodno da se prema gradskom saobraćajnom sistemu ponaša odgovorno i da se što pre vrati u "sigurne ruke Beograđana".

Jovičić je naveo i da je nedopustivo da određene firme uzimaju 8,5 odsto od svake karte i da je neophodno da taj novac ide u budžet i da se nakon toga konsenzusom rasporede sredstva za nabavku novih autobusa i socijalnu zaštitu i infrastrukturu.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track