BUS PLUS STEŽE OBRUČ: Od ponedeljka tročlane patrole GSP kontrolišu putnike!
Foto: Zorana Jevtić

Očekuju bolju naplatu

BUS PLUS STEŽE OBRUČ: Od ponedeljka tročlane patrole GSP kontrolišu putnike!

Beograd -
Sastav patrole biće mešovit po jedan busplusovac, gspovac i komunalac. Kontrolori će raditi zajedno, neće biti podela, čak ni kada su uniforme u pitanju, kaže Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd

BEOGRAD - Obruč oko „švercera“ u javnom gradskom prevozu suziće se od ponedeljka. U obračunu sa putnicima koji ne plaćaju prevoz, kontrolorima „Bus plusa“ pomoći će kolege iz GSP „Beograd“, a snage će udružiti i sa komunalnom policijom.

Planirano je da sastav „patrole“ bude mešovit - po jedan „busplusovac“, „gspovac“ i „komunalac“. Veruje se da je ova kombinacija „tri u jedan“ - dobitna, a očekivani efekat je bolja naplata.

Ipak, sudeći po broju kontrolora privatne firme „Apeks“, kojih ima 280 i predviđenih 200 kontrolora koji će biti angažovani iz najvećeg gradskog prevoznika, te da se brojevi ne poklapaju, nadležni u gradskoj upravi očigledno još nisu utanačili kako će ova služba da funkcioniše.

- Kontrolori će raditi zajedno, neće biti podela, čak ni kada su uniforme u pitanju - kaže Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd“.

- Naši radnici se neće razlikovati od kolega iz „Bus plusa“. Imaće majice na kojima će pisati „kontrola“ i amblem grada Beograda. Nama je u magacinu ostalo 1.500 majica koje su nabavljene kada su lane preko GSP uposlili dodatni broj kontrolora. Kada su ugovori istekli, a zaposleni na privremeno-povremenim poslovima prestali da rade, uniforme su ostale. Sada će nam dobro doći.

Od ponedeljka svi kucaju karte

Osim pojačane kontrole, sa početkom školske godine vraća se na snagu pravilo da svi putnici moraju da overavaju karte. Putnici koji se trenutno ne validiraju, od 1. septembra smatraće se „švercerima“, čak i ako su uplatili mesečnu dopunu. Onima koji zaborave da očitaju karticu, kontrola će je blokirati, a aktivaciju će morati da plate.

Više tramvaja, a manje autobusa

Optimizacija saobraćaja, koju ovih dana toliko pominju nadležni, podrazumeva da se u delovima grada gde postoji više vrsta prevoza, težište prebaci na jedan od njih. Tamo gde voze tramvaji, autobusi bi putnike dovozili do čvorišta. Mesečni troškovi GSP za gorivo su oko 420 miliona dinara, a za struju za trolejbuse, tramvaje i zgrade - 25 miliona.

Jovičić: Nećemo sudove i arbitraže

GSP „Beograd“ nastavilo je juče akciju „Za bolji prevoz i život u Beogradu“, a pridružio im se i šef odborničke grupe SNS u Skupštini grada Aleksandar Jovičić.

- GSP je kičma grada i ukoliko stane, može doći do blokade prestonice - rekao je Jovičić.

- Aktuelna vlast nije sklopila nakaradan ugovor sa „Apeksom“ i „Bus plusom“, ali ne želimo da dovedemo grad u situaciju da idemo na međunarodne sudove ili arbitraže.

( Večernje novosti)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track