Trgovac kažnjen sa 564.000 dinara zbog skraćivanja garancije
Foto: Thinkstock

Prodavcima klijenti ipak nisu na prvom mestu

Trgovac kažnjen sa 564.000 dinara zbog skraćivanja garancije

InfoBiz -
Prodajni lanci u Srbiji pre će platiti visoke kazne nego što će prihvatiti prigovor kupaca, kažu u Savetovalištu potrošača

KRAGUJEVAC - Velike trgovinske kuće u Srbiji spremne su pre da plate visoke kazne nego da prime opravdan prigovor kupaca, ukazao je juče menadžer Regionalnog savetovališta potrošača Zoran Nikolić.- Postoje trgovci koji, bez obzira na visoke kazne od 300.000 do dva miliona dinara, prave prekršaje. Imali smo slučaj velike trgovinske kuće koja je čak dva puta plaćala kaznu jer je odbijala da primi opravdan prigovor potrošača - naglasio je Nikolić.On je naveo da je zabeležen i slučaj trgovca koji je zbog pogrešno deklarisane robe platio kaznu od 564.000 dinara i morao da povuče robu u vrednosti od preko dva miliona dinara. Kažnjeni trgovac je obeležio da je rok za reklamaciju proizvoda šest meseci, a po zakonu je dve godine.Nikolić je naveo da je u porastu broj prigovora na rad kurirskih službi zbog dostavljanja vidno oštećene robe. Regionalnom savetovalištu za potrošače u Kragujevcu za pet meseci upućeno je više od 700 prigovora. Najčešće pritužbe odnose se na prodaju patika, mobilnih telefona, računara, bele tehnike, garderobe, delova za automobile i rad kurirskih službi.Savetovalištu je stizalo pet prigovora dnevno dok je imalo samo gradsku pokrivenost, a od sredine juna, kada je nadležnost proširena na centralnu i zapadnu Srbiju, upućivano je 14 prigovora dnevno. Najveći broj prigovora, oko 80 odsto, rešen je uspešno uz posredovanje Savetovališta. Rad Savetovališta finansira Grad Kragujevac iz budžeta sa 2,4 miliona dinara, a programske aktivnosti nadležno ministarstvo.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track