Srbija postaje automobilska sila!Došlo doba da se srpski „fijat“ proba. Dan pre test-vožnje održana je konferencija za štampu u „Fijatovom“ Ofičine grande reparacione centru u Torinu. Prezentacija, na kojoj je predstavljeno šta sve može 500L bila je toliko spektakularna da je jedan novinar iz Turske ustao i obratio se ljudima iz „Fijata“ s rečima:- Ja nemam pitanje, želim samo da vam čestitam i kažem da ste uradili neverovatno dobar posao.Svemu ovome prethodila je „paljba“ voditelja programa iz sveg „naoružanja“ srpskog „fiće“. Najbolja aerodinamika u klasi, vrhunski ekološki motori, najtiša kabina u segmentu, najbolja preglednost. Tu je i multimedijalni sistem nazvan „ukonekt“, koji može da se poveže s pametnim telefonima, čita i piše SMS, surfuje internetom... Posle svega ovoga, neminovno sledi pitanje da li kuva kafu. Ali, odgovor je - da. „Lavaca“ je napravila specijalni espreso-aparat za „fijat 500L“! To nema nigde! U toku večeri stigla je informacija da je velikog „fiću“ pohvalio britanski „Top-gir“. To je velika pobeda za „Fijat“!Dan kasnije srpski novinari seli su za volane. Naš 500L mnogo je veći nego što bi se po slikama pretpostavilo. Dugačak je 415 cm, ali je visok i veoma prostran u oba reda sedišta. Košarkaška petorka staje bez problema!Sedi se visoko, staklene površine dominiraju, dok je A stub podeljen u dva dela, čime je poništen mrtav ugao. Volan je „mesnat“ i četvorougaon, a menjač je taman gde treba. Sve komande su lagane, a vešanje mekano. To je dobro za uživanje mada ne treba preterivati u krivinama.Pod haubom se nalazi 1,4 benzinac s 95 konjskih snaga. Pohvaljujemo to što radi kultivisano i mirno. Obezbeđuje dovoljna ubrzanja, ali je slabašan za ljubitelje sportskih performansi. U gradu je potrošio oko osam litara, a u mešovitom režimu litar i po manje. Dobra je vest da su menjači šestostepeni. Precizni su mada bi nam prijao kraći hod.Jedino pitanje koje se postavlja jeste visina cene, koja će u Evropi iznositi 15.500 evra. Na sreću, očekuje se da će u Srbiji „fića“ biti do 2.000 evra jeftiniji. Prodavaće se u 100 država, najverovatnije veoma dobro.Sve zajedno, nije što je naš, ali je odličan. Da nije Srba, svega ovoga ne bi bilo...
„FIJAT 500 L“Dužina / širina / visina: 4.147 / 1.784 / 1.665 mmMeđuos. razmak: 2.612 mmPrtljažnik: 343/400/1.310 lMasa: 1.245 kgRezervoar: 50 lBravo, majstori!
Zanimala nas je završna obrada, odnosno ima li fušerisanja u Kragujevcu. Na naše veliko zadovoljstvo, pomalo i iznenađenje, svi spojevi i fini radovi izvedeni su dobro. Nadamo se da će tako i ostati.Motori
Na početku 500L će pokretati dva benzinska motora - 0,9-litarski turbo s dva cilindra ima 105 konjskih snaga. Drugi, oktanac 1,4, raspolaže s 95 KS. Dizel 1,3 ima 85 KS, dok se kasnije očekuju jače verzije.