Predstava Grobnica za Borisa Davidoviča: Žestok seks i nasilje na sceni

Kontroverzo delo na Bitefu

Pop kultura -
Predstava prikazana u Italiji i Hrvatskoj. Intrigantno vođenje ljubavi Aleksandre Janković i Stipe Kostanića
1 / 3 Foto: Luca D'Agostino Phocus Agency

Adaptaciju „Grobnice za Borisa Davidoviča“ Danila Kiša u režiji Ivice Buljana srpska publika će napokon moći da vidi na Bitefu. Novo, kontroverzno čitanje ovog dela čuvenog književnika biće izvedeno, kako Kurir saznaje, u okviru festivala 26. septembra, a dok se to ne desi, glumci ubiraju izuzetno pohvalne kritike nakon svetske premijere u Italiji i gostovanja u Zadru.

Ne ostavlja ravnodušnim... Scena iz „Grobnice“

Golotinja i polni organiHrvatski reditelj je još jednom potvrdio reputaciju nenadmašnog provokatora, tako da komad obiluje scenama nasilja, golotinje i seksa. Ako je suditi po društvenim mrežama, najviše impresija kod onih koji su bili u prilici da pogledaju predstavu izazvalo je žestoko vođenje ljubavi između Aleksandre Janković i Stipe Kostanića, kao i momenti kad Vladimir Aleksić pokazuje polni organ.- Sala u Zadru je bila puna, dodavale su se stolice, u publici je bilo mnogo i naših kolega iz Hrvatske. Sudeći po prvim reakcijama, mislim da smo uspeli u želji da napravimo jednu uzbudljivu i žestoku predstavu koja je vrlo zahtevna kako na glumačkom tako i na fizičkom planu. Jedva čekam premijeru na Bitefu i susret s domaćom publikom. Srećan sam što se delo Danila Kiša, posle mnogo vremena, ponovo izvodi u pozorištu - naglašava Aleksić.

Brutalnost komunizmaKiš u knjizi iznosi biografiju Borisa Davidoviča, zvanog Novski, ruskog Jevrejina, istorijskog lika i učesnika Oktobarske revolucije, koji je stradao u Staljinovim čistkama. U njoj otvoreno govori o zločinima i brutalnosti dogmatskog komunizma, što je piscu u Jugoslaviji krajem sedamdesetih stvorilo probleme, pa je emigrirao u Pariz, gde je i umro.Predstava je nastala u produkciji Hartefakta i Bitef teatra iz Beograda, zagrebačkog Novog kazališta, Zadra snova i Mini-teatra iz Ljubljane, a u ansamblu su još Milutin Milošević, Boris Vlastelica, Iva Kevra, Benjamin Krnetić, Marko Grabež i Nikola Malbaša.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja