Naučnici: Svi smo mi vanzemaljci?
Foto: Kurir Štampano

Kontroverzne tvrdnje astrobiologa

Naučnici: Svi smo mi vanzemaljci?

Planktoni na MSS nisu mogli da stignu sa Zemlje jer bi to bilo kršenje zakona fizike, tvrdi prof. Čanda Vikramasinge

BAKINGEM - Otkriće planktona i mikroorganizama na Međunarodnoj svemirskoj stanici odmah je dovelo do nastanka brojnih teorija o njihovom poreklu, ali i o životu na Zemlji i u svemiru. Grupa britanskih naučnika otišla je najdalje i tvrdi da je ovo otkriće dokaz da život postoji u svemiru i da je odatle i stigao na Zemlju.ZačuđujućeRanije ove nedelje ruski kosmonauti Oleg Armijev i Aleksander Svorcov otkrili su planktone na prozorima MSS, o čemu je Kurir već pisao. Šef ruskog tima Vladimir Solovjev objasnio je da su planktone u svemir donele vazdušne struje. Ipak, ne misle svi da je to moguće.Profesor Milton Vejnrajt, mikrobiolog sa Univerziteta u Šefildu, rekao je da su on i njegov tim otkrili neke vrste algi na visini od 27 kilometara iznad površine Zemlje. Ipak, ovo je prvi put da su živi organizmi otkriveni 250 kilometara iznad planete.- Ovo je neverovatno otkriće, ali ne postoji nijedno drugo objašnjenje osim da su ti organizmi na MSS stigli iz svemira, jer bi bilo nemoguće da ih nešto baci tako visoko. Ovo je dokaz da život stalno stiže iz svemira, pa da je tako i stigao na našu planetu - rekao je on.Svi iz kosmosaProfesor Čanda Vikramasinge rekao je da su organizmi slični algama - diatomi - otkrivani u meteoritima koji su padali na Zemlju.- Diatomi su otkriveni na meteoritima u Šri Lanki, ali nema dokaza odakle su oni zaista stigli. Ovo je prvi put da imamo dokaze koji govore o tome da kompleksni organizmi stižu na Zemlju iz svemira. Svemirska stanica kruži oko Zemlje i u potpunom je vakuumu, tamo nema vazduha i izbacivanje planktona u orbitu s planete bilo bi u suprotnosti sa svim zakonima fizike. Jedino objašnjenje je da su stigli iz svemira. Ovo je samo još jedan dokaz teorije da su planktoni, kao i sav život na Zemlji, uključujući i ljude, poreklom iz svemira - rekao je Vikramasinge.On dodaje da je sve što postoji na našoj planeti u stvari stiglo iz svemira.On i još neki naučnici već dugo veruju da su prvi mikroorganizmi na Zemlju stigli iz svemira i da svi mi imamo vanzemaljsko poreklo. Ta teorija je nazvana panspermija.Inače, već godinama postoje i različite teorije o tome da je život na Zemlju stigao s Marsa jer je Crvena planeta prva razvila uslove potrebne za nastanak života.

Uzbunili naučnike... Milton Vejnrajt i Čanda Vikramasinge

NASABEZ KOMENTARAPoreklo planktona otkrivenih na MSS nije još poznato. Kako su javili ruski mediji, planktoni imaju neke karakteristike okeanskih planktona, ali nije moguće da su u orbitu stigli raketama jer kosmodrom u Bajkonuru nije ni blizu nekog okeana. Ipak, postoji mogućnost da je reč o kontaminaciji iz američkog dela svemirske stanice. NASA još nije objavila da li su i oni otkrili mikroorganizme na spoljnom delu svojih modula MSS, kao ni koji je njihov stav o otkriću planktona.

ČINJENICEO MSS- Sastavljanje Međunarodne svemirske stanice počelo je 1998. godine- Od tada je stanica u orbiti provela skoro 6.000 dana- Rusija je saopštila da ne planira da koristi stanicu posle 2020. godine