SAD ZNAMO GDE SMO: Otkrivena adresa planete Zemlje u svemiru!
Foto: Rojters

Naučnici detektovali tačno mesto naše planete

SAD ZNAMO GDE SMO: Otkrivena adresa planete Zemlje u svemiru!

Kao odgovor na pitanje gde živimo može da se kaže: „Dolazim sa treće planete od Sunca, s Orionovog kraka, Mlečni put, Lanijakea“

HONOLULU - Ako vas neki vanzemaljac ikad upita gde živite, možete da mu odgovorite da dolazite sa Zemlje, treće planete od Sunca, s Orionovog kraka, Mlečni put, Lanijakea. Naime, to bi bila tačna adresa naše planete kad se uzmu u obzir kosmička merila i udaljenosti.Grupa naučnika, astronoma s Univerziteta na Havajima otkrila je koordinate Zemlje zahvaljujući 3D animaciji kojom je prvi put prikazano takozvano jato galaksija koje se prostire na neverovatnih 500 miliona svetlosnih godina. Među nizom njih čije je zajedničko ime Lanijakea smešten je i naš Mlečni put.

Dr brent Tali: Definisali smo jato galaksija i u njemu odredili mesto našeg Mlečnog puta

Inače, zanimljiva je činjenica da je naše superjato daleko veće nego što se mislilo. Naime, astronomi su Mlečni put, Andromedu i obližnje galaksije uvek svrstavali u superjato Device, ali su sad ustanovili da je sve oko nas deo nezamislivo velike Lanijakee. Kad se prevede s havajskog, Lanijakea znači „bezbrojna nebesa“. Lanijakea zato i dalje predstavlja veliku nepoznanicu u podužoj adresi Zemlje jer superjato sačinjava više od 100.000 galaksija.Naučnici su postavili pitanje šta se događa ako svemirsku kartu odzumiramo još više. Tada će se Lanijakea izgubiti u mreži koju sačinjavaju druga superjata i nepregledne praznine između njih, baš kao što se naša galaksija izgubila u Lanijakei, a naše Sunce u Mlečnom putu.Dr Brent Tali s Univerziteta u Honoluluu rekao je da je njegov tim uspeo da definiše superjato galaksija i da je među svima njima na taj način konačno određeno mesto koje zauzima naš Mlečni put.

ČINJENICEVeličina Lanijakee- obuhvata površinu koja se prelazi za 500 miliona svetlosnih godina- sadrži 100.000 galaksija- mase je stotine kvadriliona sunca- oko Lanijakee se nalaze četiri superjata - Shapley, Hercules, Coma i Perseus-Pisces- ona je prvo superjato galaksija koje su astronomi uspeli da mapiraju