BEOGRAD - Opasno!Opasna namera ABC Srbija da sve štampane medije stavi pod svoju kontrolu obelodanjena je juče u niskotiražnom tabloidu Blic, u kom je otvoreno iznet stav da „štampani mediji u Srbiji koji nisu članovi ABC ne bi trebalo da dobiju ni jedan jedini oglas“.Kroz ovu izjavu Slađane Jovanović iz revizorske kuće „Bejker Tili“, koja vrši reviziju tiraža za ABC, jasno se vidi pokušaj ABC Srbija (privatna agencija koja je sebi dala za pravo da jedina odituje tiraže štampanih medija) da zagospodari srpskim štampanim medijima i da ih ucenama natera da postanu njene članice. Na taj način što bi određivao ko će koliko para dobiti od oglasa, ABC Srbija bi odlučivao o sudbini svih štampanih medija u Srbiji. Tačnije, da mu se da legitimitet da svojim izdavačima obezbeđuje milione evra od oglasa i to na osnovu lažiranja tiraža.
Ideja da bi samo članice ABC Srbija trebalo da dobijaju oglase za Dijanu Bajalović, bivšu predsednicu Komisije za zaštitu konkurencije, predstavlja „pokušaj ograničavanja konkurencije“.- Ako bi se nekome zabranilo da pribavlja oglasni prostor ukoliko nije član neke agencije, to bi bila vrsta prinudne kartelizacije. Ti ugovori koje ta agencija zaključi sa svojim članicama bili bi jedna vrsta restriktivnog sporazuma i oni bi morali prethodno da budu prijavljeni Komisiji za zaštitu konkurencije. Oni bi na osnovu toga mogli da izdejstvuju zabranu oglašavanja za novine koje nisu njihove članice - kaže Bajalovićeva i dodaje da to znači da „te agencije imaju nezakonite sporazume sa oglašivačima jer ih upućuju da se oglašavaju samo u njihovim članicama“.- To je ograničavanje slobode medija koji bi morali da pristanu na prinudnu kartelizaciju kako bi sebi obezbedili opstanak - ističe Bajalovićeva.Nemanja Nenadić iz „Transparentnosti Srbije“ kaže da svako može privatno da misli šta hoće.- Može neko da izjavi šta hoće, ali država ne bi trebalo ni na koji način da utiče gde će se i u kojim novinama ko oglašavati - navodi Nenadić.Generalni sekretar Udruženja novinara Srbije Nino Brajović kaže da je sistem oditovanja zasnovan na dobrovoljnoj bazi i da mediji treba samostalno da odluče da li će biti članovi agencije.
Sramota agencije „Ipsos Stratedžik marketing“
Kako su uvezaniVeselin Simonović♦ predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija♦ urednik integrisane redakcije „Ringijera“ (Blic, 24 sata i Blicov portal)Jelena Drakulić Petrović♦ potpredsednica ABC♦ direktor „Ringijer Aksel Špringera“Zoran Papić♦ izvršni direktorAsocijacije medija♦ potpredsednik ABC*Asocijacija medija daje legitimitet celom poslu, a uslov za članstvo je članstvo u ABC Srbija
Upravni odbor ABC SrbijaPredsednikBranislav Novčić
Osnivači ABCMilka ForcanRobert ČobanIvan Stanković
Potpredsednici ABC Srbija
Jelena Drakulić Petrović(Ringijer Aksel Špringer)
Milica Stefanović(Koka-Kola)
Slavica Šimić(Medija haus)
Jasmina Koprivica(B92)
Zoran Papić(Asocijacija medija Srbije)
Alou naglo opada tiraž* Posle objavljivanja prvog teksta u Kuriru o sumnjivim tiražima koje je objavljivao ABC, dnevnom listu Alo počeo je da opada tiraž.2. nov. 160.431 (u petak 2. novembra izašao prvi tekst Kurira)3. nov. 151.2714. nov. 145.6475. nov. 143.6636. nov. 140.5317. nov. 138.000*izvor ABC Srbija